ΔΕ004.19 House in Hokusetsu | by Tato Architects

Έργο: House in Hokusetsu
Τοποθεσία: Οσάκα, Ιαπωνία
Αρχιτεκτονικό γραφείο: Tato Architects
Αρχιτεκτονική Ομάδα: Yo Shimada, Nobuhiko Sato
Πολιτικοί μηχανικοί: Takashi Manda, Taijiro Kato (Takashi Manda Structural Design)
Κατασκευή: Hirota Co., Ltd. 
Βασική Δομή Κτηρίου: Ξύλο
Τυπολογία: Διώροφη κατοικία για μια οικογένεια
Εμβαδόν οικοπέδου: 381.27㎡  
Εμβαδόν κτηρίου: 150.53㎡
Έτος ολοκλήρωσης: 2015









Περιγραφή

Τα καλοσχεδιασμένα σπίτια είναι τις περισσότερες φορές πολύ κοντά στον άνθρωπο. Παρόλο που είναι άνετα, νιώθω ότι ο πολύς σχεδιασμός και η οργάνωση κρύβουν το ρίσκο να επιβάλλουν έναν προκαθορισμένο τρόπο ζωής στους κατοίκους. Ίσως αν ξεκινούσαμε τη διαδικασία του σχεδιασμού από ένα σημείο όχι τόσο κοντά στις αρχικές επιθυμίες των ενοίκων, αναζητώντας μια αυτόνομη λύση παράλληλα με διάφορες συνθήκες, θα τους επιτρέπαμε να κατοικίσουν πιο ελεύθερα και δραστήρια. 





Γεωμετρικοί χώροι με απλές γωνίες είναι μια μορφή όγκου που επιτρέπει στους κατοίκους ελευθερία και πλήρη εκμετάλλευση ενός αυτόνομου χώρου. Καθώς είμαστε εξοικειωμένοι με χώρους σχεδιασμένους με ορθές γωνίες, είναι εύκολο να υπολογίσουμε τον χωρικό όγκο και τις σχέσεις που προκύπτουν. Ωστόσο, στρέφοντας ελαφρώς τις γωνίες στα σημεία όπου διασταυρώνονται οι τοίχοι, η χωρική μας συνείδηση ξαφνικά γίνεται περίπλοκη και νιώθουμε ότι ο περιορισμένος χώρος έχει πλέον επεκταθεί. 

Το House in Hokusetsu είναι ένα σπίτι για μια οικογένεια που επιθυμεί να απολαμβάνει μια ζωή γεμάτη από καθημερινές ανακαλύψεις και να εκτιμάει την παρουσία των άλλων. Επειδή ήθελαν πολλά δωμάτια, 12 2,895mm2 οργανώθηκαν για να συνδεθούν μεταξύ τους με έναν ρόμβο, που αποτελείται από δύο ισόπλευρα τρίγωνα. 

«Σκεφτόμουν την πιθανότητα ενός τέτοιου pattern από τις αρχικές μελέτες όταν πειραματιζόμασταν με μακέτες»




Στρέφοντας σταδιακά τα 12 τετράγωνα για να δημιουργήσουν μια σειρά από 18 τετράγωνα, βρέθηκε μια θέση στο οικόπεδο που να ταιριάζει, δημιουργώντας ένα δυναμικό μοτίβο με όλα τις διαφορετικές γωνίες. 





Οι κύριες λειτουργίες τοποθετήθηκαν ως επί το πλείστον μέσα στα τετράγωνα, ενώ οι ρόμβοι έμειναν απροσδιόριστοι χώροι, με ελευθερία στη χρήση. Επιθυμία των ιδιοκτητών ήταν η κτηριακή δομή να παραμείνει κοντά στα γύρω κτήρια. 

Εξωτερικά έχουν δημιουργηθεί τρεις χώροι για κήπο και εσωτερικά δύο αυλές. Ως αποτέλεσμα του μοτίβου στην κάτοψη, και οι εσωτερικοί χώροι και οι εσωτερικές αυλές φωτίζονται από πάνω αλλά και με διάφορα είδη φωτισμού. 





Καθώς η έκθεση στο εξωτερικό τοπίο  είναι περιορισμένη, εκεί όπου μπορεί κάποιος να σταθεί, ο χώρος ενθαρρύνει τους κατοίκους να κινηθούν στα διάφορα δωμάτια και να ανακαλύπτουν συνεχώς την τοποθεσία τους.

Η κατασκευή είναι από ξύλο και κάθε τετράγωνο στηρίζεται από υποστυλώματα, αποδίδοντας μια ηρεμία στο εσωτερικό, παρά την ιδιαίτερη μορφή του. 














Ο σχεδιασμός της κατοικίας έχει μια απλότητα όμοια με την κάτοψη «σταυρός μέσα με ένα τετράγωνο» που χρησιμοποιούσαν παλαιότερα στα σπίτια. Κάθε κομμάτι, παρόλο που αντιπροσωπεύει μια διαφορετική ποιότητα, είναι συμβατό και έχει την ικανότητα να επεκτείνεται, και υπάρχει η πιθανότητα να προκύψουν διαφορετικές κυκλοφορίες μέσα στο σπίτι. Το σπίτι είναι γεμάτο με αυτόνομους χώρους που μπορούν να φιλοξενήσουν αλλαγές στον τρόπο ζωής· είναι ένας κρυστάλλινος λαβύρινθος όπου οι χώροι συνεχώς αντανακλώνται σε μια πρισματική μορφή.















Κείμενο: Yo Shimada
Μετάφραση: Μαρία-Ελπίδα Καιρίδου




House in Hokusetsu  by Tato Architects

Place: Osaka, Japan
Architecrure by Tato Architects
Architectural team: Yo Shimada, Nobuhiko Sato
Civil engineers: Takashi Manda, Taijiro Kato (Takashi Manda Structural Design)
Construction: Hirota Co., Ltd. Main structure: Wood
Typologie: Διώροφη κατοικία για μια οικογένεια
Land surface 381.27㎡ Build surface: 150.53㎡

Year of construction: 2015



Well-planned houses are sometimes too close to human lives. While they are comfortable, I feel that too much planning has the risk of forcing a pre-defined lifestyle onto the residents. Perhaps if we start the process from a point not too close to the client's initial wishes, and seek an autonomous solution while considering various conditions, we will ultimately enable them to live more freely and actively. 
Simply-angled, geometric spaces are one of the possible forms for the residents to pursue freedom and make full use of an autonomous space. Since we are familiar with spaces designed with right angles, it is easy to measure their spatial volumes and relationships. However, by slightly turning the corners where the walls intersect, our spatial awareness suddenly becomes complicated, and we feel as if the limited space has expanded.

House in Hokusetsu is a house for a family who wishes to enjoy a life filled with everyday discoveries, and appreciate each other's presence. Because they wanted to have many rooms, twelve 2.895-millimeter squares were arranged to connect to each other with a rhombus composed of two regular triangles. I had been sensing potential in this pattern from earlier studies, where we had experimented by making models(fig1.2). As the twelve squares are gradually turned to become a sequence of eighteen squares(fig3-8), a position that fit nicely into the site was selected, creating a dynamic pattern out of all the different angles. The main functions were primarily placed within the square parts of the plan, and the rhombus areas were left undefined for free use. 
The structure remains relatively closed to its surroundings, which was the client's wish. There are three garden spaces along the outer perimeter, and two courtyards on the interior. As a result of the plan pattern design, both indoor spaces and courtyards are brightened by top light, and illuminated with various forms of light. 
Since exposure to outdoor scenery, to which one can position himself, is limited, the space encourages the residents to travel between the different rooms to rediscover their own location. 
The structure is made of wood, and each square plan is simply supported by pillars, resulting in a peaceful interior despite its unique form.
The design of this house has a simplicity similar to 'a cross inside a square' plan used in old houses. Each part, while representing a different quality, is also compatible and expandable, and there is possibility for various circulations to emerge. This house is filled with autonomous spaces that can accommodate changes in lifestyle; it is a crystalline labyrinth where the spaces are repeatedly reflected into a prismatic figure. 

Text: Yo Shimada