Δ057.18 Δημοτικό Κέντρο Θεάτρου και Μουσικής στην Ιεράπετρα

Διπλωματική Εργασία: Δημοτικό Κέντρο Θεάτρου και Μουσικής στην Ιεράπετρα
Φοιτητές: Βλάχου Ζωή, Κουρουπάκη Μαλαματένια, Φασουλιώτη Κλάρα
Επιβλέποντες Καθηγητές: Πάνος – Λουκάς Εξαρχόπουλος, Αμερικάνου Ελένη, Παπαγιαννόπουλος Γιώργος
Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Ιούλιος 2018


Η διπλωματική εργασία αφορά τη δημιουργία ενός κέντρου πολιτισμού στην Ιεράπετρα, με έμφαση στις μουσικοθεατρικές δραστηριότητες.


Η σκέψη για το συγκεκριμένο θέμα ξεκίνησε με αφορμή όλες τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται ετησίως στην Ιεράπετρα. Η πόλη κάθε χρόνο διοργανώνει το Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου. Επιπλέον, διαθέτει έξι θεατρικούς συλλόγους – ομάδες, οι οποίοι φιλοξενούνται σε χώρους – ακομά και στις ιδιωτικές κατοικίες – των μελών τους λόγω έλλειψης δικών τους εγκαταστάσεων.

Η δημιουργία του κέντρου αυτού, σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό των θεατρικών δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται ετησίως στην πόλη, θα προσφέρει ένα πυρήνα πολιτισμού στην περιοχή που θα ενισχύσει την τουριστική και οικονομική δραστηριότητα.

Κτιριολογικό Πρόγραμμα

1. Αίθουσα Θεάτρου 400 θέσεων 
2. Πειραματική Σκηνή 150 θέσεων
3. Αίθουσες Εργαστηρίων |  θεατρικά, μουσικά, χωρού
4. Βιβλιοθήκη | εξειδικευμένη για θεατρική και μουσική μελέτη
5. Αναψυκτήριο
6. Εστιατόριο
7. Εκθεσιακός Χώρος | για περιοδικές εκθέσεις 
8. Διοίκηση 
9. Πάρκινγκ
10. Βοηθητικοί χώροι Θεάτρου







Πρώτες σκέψεις κατά το σχεδιασμό

Η ύπαρξη των σχολείων στην περιοχή βοηθά στην ανάδειξη του κτιριακού συγκροτήματος λόγω της καθημερινής κινητικότητας.  Σκοπός μας πέρα από το σχεδιασμό του θεάτρου και των εγκαταστάσεων του είναι και η συνεργασία της σύνθεσης με τα σχολικά συγκροτήματα, όσο αυτή είναι εφικτή μέσω της χρήσης των εργαστηρίων. Η διάνοιξη στα βόρεια και στα ανατολικά του οικοπέδου διευκόλυνε την είσοδο στο συγκρότημα και την κατανομή των κινήσεων. 

Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε ένα άξονα κίνησης κεντρικά του οικοπέδου και έγινε διανομή των χρήσεων και των κτιριακών όγκων πλευρικά του ιστού με αποτέλεσμα τη δυνατότητα σχεδιασμού ενός δημόσιου  υπαίθριου χώρου και άλλων μικρότερων χώρων στάσης.



Οι υψομετρικές διαφορές εντός του οικοπέδου που φτάνουν τα 4 μέτρα μας βοήθησαν στην ένταξη των μεγάλων κτιριακών όγκων  των θεατρικών χώρων και στη δημιουργία διαφόρων επιπέδων που  προσδίδουν ζωντάνια στον δημόσιο υπαίθριο χώρο – πλατεία που σχεδιάσαμε.